ادارهکل راهآهن زاگرس یکی از نواحی نوزدهگانه راهآهن جمهوری اسلامی ایران می باشد که ماموریت بهره برداری و نظارت از شبکه ریلی بمنظور ارائه خدمات حمل و نقل بار ومسافر و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاههای حوزه استحفاظی (شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت به طول 222 کیلومتر با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک) را بعهده دارد. اعتقاد به مدیریت زیربنایی سازمان، پیشگیری از بروز سوانح، ایجاد محیطی امن و افزایش ضریب ایمنی، همراه با افزایش رضایتمندی مراجعین و پرسنل در رأس سیاست های کلان راه آهن ج.ا.ا می باشد، اهم فعالیتها بر محورهای زیر استوار است : 1. افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق تامین نیازمندیهای آنها و اجرای کلیه تعهدات در چارچوب قراردادهای فیمابین .2. توسعه و افزایش سطح مشارکت بخش غیردولتی(خصوصی) و واگذاری فعالیتها به منظور کاهش تصدیگری راهآهن جمهوری اسلامی ایران .3.نظارت بر توسعه ، نگهداری ، تعمیرات ، بازسازی و بهسازی زیرساختها شامل( خطوط اصلی ، خطوط فرعی ، ابنیهفنی ، ساختمانها و تأسیسات ، تجهیزات ارتباطی و علائمالکتریکی ، تجهیزات ناوگان حمل و نقل بار به صورت ریلی و ماشین آلات) به منظور افزایش قابلیت اعتماد و سطح ایمنی و کاهش حوادث، وارتقاء بهره وری از منابع موجود .3.تأمین نیروی انسانی متعهد و مجرب و ارتقاء سطح آگاهی آنان از طریق آموزشهای مداوم. 4.برقراری سیستمهای مدیریتی به صورت علمی از طریق استفاده از استانداردهای موجودو مناسب و یا سایر الگوهای مدیریتی موفق، در جهت بالابردن ایمنی، جابجایی مسافر و کالا.5.بکارگیری تکنولوژی روز با توجه به نیازمندیهای قانونی و مقرراتی مرتبط و استفاده بهینه از امکانات مالی مطابق مقررات تدوین شده.6.اجرای کامل مقررات ایمنی و بهداشت حرفه ای، و سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریان.7.گسترش و حفظ فضای سبز و استفاده بهینه از منابع طبیعی.8..همکاری و تعامل با ادارات و دیگر سازمانهای دولتی و غیر دولتی.9. نظر سنجی از کارکنان، ارباب رجوع و غیره ... در جهت برطرف نمودن نواقص سیستمهای تحت کنترل.10. صرفه جویی و صیانت از اموال و داراییهای موجود. مدیریت اداره کل خود را متعهد میداند که فعالیتهای مؤثری را در چارچوب سیاستهای فوقالذکر به اجرا گذارد و با استفاده از بازخوردهای اجرای فرآیندها ، روشها و برنامههایی که برای نیل به اهداف سازمان تدوین شدهاند و همچنین تجزیه و تحلیل آنها به طور مستمر در جهت بهبود، توسعه و ارتقاء سیستم های مدیریتی و همچنین عملکرد کیفی سازمان گام بردارد و با بازنگری مداوم این سیاست ها از استمرار شرایط مناسب آنها اطمینان حاصل نماید . از آنجا که تحقق این امر منوط به مشارکت ، مسئولیتپذیری ، تشریک مساعی ، آگاهی و باور کلیه همکاران میباشد، لذا مدیریت اداره کل با ابلاغ این خطمشی به کلیه پرسنل و ارائه آموزشهای لازم، از درک آن توسط ایشان اطمینان حاصل نموده و به طور مستمر بر ایجاد، اجرا، حفظ و بهبود فرآیندها، روشها و برنامههای کیفی تدوین شده نظارت خواهد داشت و زمینهها و امکانات لازم را فراهم خواهد نمود .